mandag 5. april 2010


Jeg sitter og tenker på balanse. På harmoni, på ro, på glede, på kjærlighet, på lykke, på begeistring, på forundring, på håp, på tanke, på følelse, på handling. Jeg prøver å finne en sum. Et svar. En løsning som kan fortelle meg hva som er rett og rimelig av meg å ønske, drømme om, håpe på og lengte etter. Og på om det er samsvar mellom dette og virkeligheten. Og på om drømmen er for stor og virkeligheten for liten eller omvendt….er det en sjanse for at ligningen kan gå opp, eller er det for mange ukjente på den ene eller andre siden?
Balanse. Likevekt. Og tryggheten i det. Og usikkerheten når balansen tipper, om bare litt, over i skyggen på den andre siden. I skyggen er det vanskelig å få øye på detaljene, og konturene, hva er de? Et omriss av noe, men av hva?
Spørsmål uten svar – svar uten strand, følelser i et rom uten tak, uten gulv, uten vegger. Hvem holder fast? Hvem eier og tar vare på, hvem brer over og sier alt går bra?
Hvor lenge til er tiden jeg ikke vet om kommer? Hvor lang er veien hvis jeg må gå den baklengs – og når vet jeg om jeg om jeg er fremme, hjemme?
Balansekunst.
Jeg er ingen ballerina. Jeg har støvler på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar